Thuismus; zorg voor huis
Als jong meisje hield ik er al van om mijn slaapkamer op te ruimen, te veranderen, nog handiger in te delen, spullen uit te zoeken, mijn bureautje opnieuw in te richten. Toen ik op mijn 19e op mezelf ging wonen had ik nog meer vrijheid om de ruimtes in te richten (mijn moeder heeft me als jong meisje 's avonds wel eens in mijn slaapkamer aangetroffen met weer een andere kamerindeling, wat zij niet altijd handig vond haha), van het voordeel van op jezelf wonen maakte ik dan ook graag gebruik.
Heb ik ook een rommellaadje of kast? Ja zeker wel! Maar die pak ik toch regelmatig aan. Als je met meerdere mensen in een huis woont, heb je je ook een beetje aan te passen aan degene met wie je woont. Ik ben wel de netste van mijn eigen gezin, al zie ik dat mijn man en zoon ook "besmet" geraakt zijn met het netjes houden of opruimvirus... Toch heb ik het niet van een vreemde, mijn ouders zijn ook netjes en ook mijn zusje houdt van een opgeruimd huis. Mijn broer en schoonfamilie daarentegen houden van iets meer spullen om zich heen. En dat is ook helemaal prima. Als je je maar fijn voelt in je eigen huis.
En dat is precies waar je mijn hulp voor in kan schakelen als je je niet meer zo fijn voelt in je eigen huis. Als je merkt dat je je huis of bepaalde ruimtes ontvlucht omdat je je daar niet meer fijn voelt of merkt dat je je in die ruimte onrustig voelt, dan is dat een teken dat het misschien wel tijd is om die situatie aan te gaan pakken. Na 8 jaar alleen begeleiding aangeboden te hebben via PGB wil ik daarom mijn diensten uitbreiden met huizen organizen.
Zie je door de bomen het bos niet meer? Laten we samen stap voor stap doornemen waar je tegen aan loopt, wat je wensen zijn, wat je anders zou willen en of dit haalbaar is. Elke situatie is weer anders dus dit vraagt maatwerk en eventueel tussendoor de aanpak bijstellen.
Ik ga je helpen met ruimtes aanpakken maar ik ga het niet alleen doen. We doen het samen. Dit zal maximaal 3 uur per keer zijn omdat de ervaring leert (in privésfeer maar ook bij andere zorgvragers) dat het behoorlijk intensief kan zijn en dit beter te behappen is als de klus in stukjes opgedeeld wordt. We bekijken samen wat er moet gebeuren en aan de hand daarvan maak ik een inschatting hoelang dit kan duren. Dan kunnen we een aantal afspraken inplannen. Vooraf aan de kennismaking zal ik vragen mailen die we bij de eerste kennismaking door kunnen nemen.
We kijken naar welke bruikbare spullen er al in huis zijn die gebruikt kunnen worden om (delen van) ruimtes te organizen of als dit niet het geval is, kijken naar materialen in de winkel (zoals voorraadbakjes of manden) passend bij het budget.
Werktijden
Maandag tussen 9 - 18 uur: ochtend nog open, middag werkzaam bij 1 zorgvrager
Dinsdag tussen 9 - 18 uur: ochtend nog open, middag werkzaam bij 1 zorgvrager
Donderdag tussen 9 - 18 uur: ochtend werkzaam bij 1 zorgvrager, middag werkzaam bij 1 zorgvrager
Vrijdag tussen 9 - 14 uur: inval mogelijkheid, administratie moment
Vakantie
Ik werk op de afgesproken tijden, soms kan er iets geruild worden in overleg. Ik hou de nationale feestdagen aan waarop ik vrij ben, in overleg kunnen we kijken of ik iets kan ruilen. Hou er rekening mee dat dit niet altijd het geval is. Verder ben ik door het jaar heen natuurlijk ook wel eens vrij of op vakantie. Dit geef ik tijdig door. Ook hierin geldt weer, soms kan ik op een ander moment werken maar dit kan niet altijd.
Mocht je twijfelen of je tot de doelgroep behoord of denk je dat ik toch ook iets voor je zou kunnen betekenen? Ik sta je graag te woord. Zie ook bij contact voor contactgegevens en algemene voorwaarden (voor huis volgt zo spoedig mogelijk). Ik zie er naar uit om met je samen te werken!